Pages

Kniha; dárek, který vybírám nejraději

Autorkou projektu je Táňa.


O názvu tohoto tématu by se dalo hodně spekulovat. Já totiž dárky a to všeobecně vybírám dost nerada. Nejde tady o to, že bych někomu nechtěla něco koupit nebo o cenu. I když si přiznejme že z hlediska té ceny je nejlepší kupovat dárky pár měsíců dopředu, než začnou vánoční slevy, které jsou ve skutečnost zdražováním. Ale to je téma na jindy, zpátky k dárkům. Já je vybírám nerada, protože nevím, jestli se obdarovanému budou líbit. To jsou vždycky nejhorší nervy. Vymyslet dárek, pak ho někde sehnat a nakonec doufat, že z něj bude mít dotyční radost. Nejhorší je, že i kdyby neměl tak to nepřizná a já mu dám příští rok něco na ten samý způsob.

Knihy moc jako dárky nevybírám. Je pravda, že když člověk alespoň trochu čte, dá se něco vybrat pro každého, ale pořád je to to ale. Pokud nemá člověk nějak vyhranění vkus, tak riskujete, že mu koupíte nezáživnou knihu, což je důvod, proč se kupování knižních dárků vyhýbám.

I když zrovna tenhle rok tomu tak není. S Terkou Mikulovou jsme se dohodly, že kromě drobností, které si pošleme bude náš dárek obsahovat i knihu. Kniha pro mě bude od CooBoo a kniha pro ni bude od Yoli a bude to z aktuálních novinek. A pak ještě sháním knižní dárek pro jednu kamarádku, ale zrovna nemůžu sehnat to, co chci.

Když nemůžete sehnat to co chcete, je to dost nepříjemné. Na druhou stranu já sháním dárky už od září, takže mám dost času vymyslet náhradní plán. Ale třeba minulý týden jsem kupovala knihu Terce. Přišla jsem do knihkupectví s tím, že jí koupím tuhle určitou knihu. Jenže pak jsem tam viděla všechny ty novinky od Yoli a byla jsem v loji. Chodila jsem od jedné ke druhé, uvažovala, která bude nejlepší... no ještě si to umíte představit. A když už jsem byla v knihkupectví, rovnou jsem to tam prošmejdila celé. Závěr tedy je, že příští rok nakupuji přes internet, abych se nemusela tak dlouho rozhodovat. Navíc je tam větší šance, že dostanu to, co chci.

A jak to mám s dostáváním knižních dárků? V posledních letech se mi nestalo, že bych nedostala k Vánocům vůbec žádnou knihu a zrovna minulý rok byl dost bohatý, což je nejspíš důvod, proč jsem v lednu dostala dodatečně novou knihovnu. Někdy díky dárkům k Vánocům objevím i knihy o kterých vůbec nevím. Jenže občas se mi tak úplně do vkusu netrefí a nebo se lidé pořádně nepodívají a koupí třeba třetí díl ze série a pak musím shánět ty první. Je to trochu složité a právě když vidím, jak je to u mě, nadšené knihomolky, která přečte skoro všechno, tak se doopravdy bojím ostatním ty knihy kupovat. I když jak už jsem zmínila na začátku, já mám z vybírání dárku a z reakce obdarovaných naprostou hrůzu.

8 komentářů:

  1. No, a právě proto jsem dárek pro tebe kupovala přes internet. :D Když jsem se prvně dívala v Neoluxoru, neměla jsem ponětí, pro jakou knížku bych se měla rozhodnout. Myslela jsem si, že vyberu jednu, pak mě zaujala druhá... ale ty jsi to měla lepší - Yoli vydalo méně knížek než CooBoo. :D Já vlastně většinu z dárků nakoupila přes internet a ještě čekám na dárky pro bráchu a pak ti koupím ještě nějaké maličkosti (takový Knihobit :D) a jsem vážně zvědavá, jakou knihu jsi pro mě vybrala (a ty buď taky :D). :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď zpětně vím, že to byl dobrý nápad :D Měla jsem jich míň, ale já budu nerozhodná do té doby, dokud nebudu mít na výběr jen jednu. Vykašli se na bráchu, já jsem důležitější :D Takový malý Terčin Knihobit co? No, já jsem hlavně zvědavá, jestli mě za ten dárek nezabiješ :D

      Vymazat
  2. Tiež knihy veľmi nerozdávam a nedarujem, občas však áno a našťastie sa mi vždy nejako podarí trafiť dobrý kúsok :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi šťastný člověk :) Já doufám, že jsem to tenhle rok taky trefila, ale moc jistá si nejsem :D

      Vymazat
  3. Kniha jako dárek je docela ošemetná. Já jsem dala dvakrát mamce knihy jako dárek a už bych to znovu asi neudělala. Vlastně nikomu z rodiny. Moc nečtou a mě to pak mrzelo..Kniha jako dárek je dobrá pro knihomola nebo někoho, kdo to opravdu ocení. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se rozumí samo sebou, že bychom neměli dávat dárky lidem, co nečtou. Ale i dávání knihomolům je docela ošemetná věc:D

      Vymazat
  4. No jo, příště bysme se měly taky domluvit na nějakých novinkách z takovýhle nakladatelství, protože vybrat knihu tobě, to je vážně těžké :D
    Knižní dárky jsou nejlepší, dřív jsem ráda dostávala i oblečení, ale teď to s radostí vyměním za samé knihy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se domluvíme :) Jenom musíme dřív, než v prosinci :D
      Ale no tak, ty dostáváš oblečení ráda i teď :D

      Vymazat

Děkuji za krásný komentář :)