26. 9. 2015

Tygrův osud

Název: Tygrův osud
Původní název: Tiger´s destiny
Spisovatel: Colleen Houck
Žánr: Fantasy
Počet stran: 432
Nakladatelství: CooBoo






Obálka s fénixem je pěkná, mnohem hezčí než předchozí s drakem. Ale na obálky s Renem a Kišanem jednoduše nemá a to i přesto, že ta zelená barva je opravdu nádherná. Zvlášť pod přebalem. Tygrův osud byl jediný díl, který jsem až do nedávné doby nečetla. I když vyšel už v dubnu 2014, dostala jsem se k němu bohužel až o devět měsíců později. Do teď nechápu, jak jsem to mohla dopustit.

Moje očekávání byla opravdu mega velká. Byla jsem zvědavá, jak to všechno skončí. I když přiznávám, že mě zajímalo hlavně to, jestli Kelsey skončí s Renem nebo s Kišanem a zlomení kletby pro mě bylo vedlejší.

Zbývá poslední úkol, aby bylo prokletí navždy prolomeno. Tentokrát putují na ostrovy, kde musí získat Ohnivý bič a poté se díky němu navždy zbavit Lokeše, který je pro ně a pro celý svět momentálně největší hrozba.



I čtvrtá kniha byla psána z Kelseyina pohledu.  Co se týká samotného čtení, přirovnala bych knihu spíše ke třetímu dílu, jelikož se četla dost podobně. Zároveň se však četla lépe. Je možné, že to bylo tím, že jsem chtěla být co nejdřív na konci, abych se dozvěděla… jak jinak než konec.

Kelsey si nedokázala v hlavě srovnat, co chce a to u ní vyvolávalo naprosto zbytečnou žárlivost. Hodně se v posledním dílu změnila, ale nemůžu říct, že k lepšímu, spíše naopak.

U Rena to bylo trochu složitější. Pořád žárlil, ale už nebyl tak agresivní jako v minulém díle. Agresivita přešla spíše do ochranného módu.

Kišan se opět skoro nezměnil. Pořád šarmantní, milý a vtipný. Ale tady získává trochu nejistoty. A popravdě mu to vůbec, ale vůbec neuškodí.

Většina knihy se odehrává na ostrově, který mi přijde mnohem víc nepřátelský než všechna předchozí místa, na která se vydali. Takže ne, nikdo by mě tam za nic na světě nedostal.

Nedá se říct, že by mě konec překvapil, protože mi během knihy došlo, jak to skončí, a bohužel jsem se nemýlila. A popravdě konec nebyl špatný, ale mně se nelíbil. Šíleně mě naštval a rozesmutnil. Posledních asi sto stran jsem probrečela a po dočtení vypadala jako rajče a to se mi ještě v životě nestalo. Takže to asi ukazuje, že je knížka dobře napsaná, když ve mně dokáže vyvolat takové emoce, ale šťastnější emoce by byly rozhodně lepší volbou.

Jak už jsem naznačovala v recenzi na Tygrovu plavbu, nedává to smysl. První dva díly mi přijdou hrozně odlišné od třetího a čtvrtého. Je to jako kdyby autorka měla pro sérii na začátku nějaký plán, ale před napsáním třetího dílu ji napadlo něco jiného a tak to překopala. A to se mi právě nelíbí. První dva díly naprosto dokonalé poslední dva díly trochu pokulhávající.


Tygrův osud je zatím poslední díl ze série, ale autorka by měla jako tajný projekt psát pátý díl. Už je to dlouho, takže tomu moc šancí nedávám, ale pořád doufám. Protože s tímhle koncem se opravdu smířit nedokážu. Nesedí mi tam a mate mě. Kdyby byl pátý díl, snad by se to mohlo nakonec ještě všechno změnit. Už je to opravdu dlouhá doba od vydání všech čtyř dílů v Americe, ale i tak pořád doufám.

4 komentáře:

  1. Budu trochu šťoural, ale při prvním prohlédnutí stránky musím říct, že je dost nepřehledná.
    Recenze je hezky napsaná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A v čem přesně? Možná se mi to podaří napravit :)
      Děkuju :)

      Vymazat
  2. Ta obálka je hrozně zajímavá :D ... nějakým zvláštním způsobem na mne zabůsobila, takže když k tomu přičtu ještě hezkou recenci, tak mi z toho vychází, že si knihu snad i přečtu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni... to je snad poprvé co si chceš po mé recenzi něco přečíst :D :)

      Vymazat

Děkuji za krásný komentář :)