Pages

This or That TAG


1. Reálná kniha nebo e-kniha?

Dávám přednost reálné knize. Je lepší, když si jí můžete osahat a uvelebit se s ní třeba v posteli nebo na půdě. S e-knihou je to trochu těžší. Četla jsem pár e-knih, ale pak mě z toho šíleně bolela záda a oči. I v zájmu zdraví tedy dávám přednost reálné knize.

2. Hardback nebo paperback?

Tohle je opravdu těžké. Každá má nějakou výhodu a nevýhodu. U hardbacku je výhoda ta, že se obal nezohýbá, nepoškodí. A nevýhoda je ta, že je většinou větší a těžší než paperback. Paperback je zase většinou malý a tak i skladný. Ale zase se snadno poškodí obálka. Navíc se mi některé knihy líbí třeba v hardbacku ale v paperbacku by se mi nelíbily a naopak. Když si musím jedno vybrat, tak bych si asi vybrala paperback. Jenže nevím, proč.



3. Kniha v českém nebo anglickém jazyce?

Tady nemusím nad ničím přemýšlet. Angličtina je opravdu krásný jazyk a já jí mám ráda. Ale číst v ní? Bohatě mi stačí povinná četba do angličtiny, kde mám opravdu jednoduchou angličtinu a i tak si musím některá slova hledat ve slovníku. Pokud bych měla číst něco, co je psáno normální angličtinou, ani bych si to neužila, protože bych se kvůli každému slovu dívala do slovníku nebo na Google. Proto rozhodně kniha v českém jazyce.

4. Dystopie nebo reálná kniha?

Nemám nic proti reálním knihám,čtu je ráda. Ale dystopie jsou mnohem zajímavější. Je tam mnohem víc možností a nevíte, co čekat. Takže tedy dystopie.



5. Dobrý nebo špatný konec?

Já jsem člověk, který má rád šťastné konce. Pokud to skončí smutně, tak fajn, nevadí. Když si některou knihu obzvlášť zamiluji, tak mě to tedy naštve, ale přežiju to. Vyhledávat je ovšem nebudu.

6. Vlkodlaci nebo upíři?

Opravdu těžká otázka. Vlkodlaci nejsou špatní, ale přeci jen mám radši upíry. Pokud se zrovna nejedná o Edwarda Culena. I když i jeho mám radši než Jacoba. Teď jsem odbočila od tématu. Mám ráda jak upíry, tak vlkodlaky. Jenže upíři se dají využít mnohem víc než vlkodlaci a existuje spousta různých druhů, jsou rozmanití. Navíc mají také skvělé schopnosti, jako že jsou nesmrtelní (pokud se nejedná o Vampýrskou akademii), rychlí atd.


7. Kouzelníci nebo víly

Zase nemusím přemýšlet. O vílách jsem v životě nic nečetla, a i kdyby ano, stejně bych si vybrala kouzelníky. Protože Harry Potter je o čarodějích a já tu sérii miluji.

8. Tenké nebo tlusté knihy?

Tohle je nejasná otázka. Pro někoho je tenká kniha do sto stran pro někoho do čtyři sta stran. Ale pro mě je tenká kniha asi tak kolem dvou set stran. Nezáleží, jestli je kniha tenká nebo tlustá, hlavně že má dobrý děj. Ale ze zkušenosti vím, že pokud se jedná třeba jen o jeden díl, tak v knize, která má jen dvě stě stránek to není vždycky dobře rozvedeno. Navíc, takhle tenkou knihu mám za jeden den přečtenou. Takže jsem pro tlusté knihy.


9. S přebalem nebo bez přebalu?

Je to stejný jako u hardbacku a paperbacku oboje má svoje výhody. Ale tentokrát se nemusím rozmýšlet. Mám radši knihy bez přebalu, protože se nemusím bát, že bych omylem přebal přetrhla nebo promáčkla. Když knihu čtu, tak je sice sundávám, ale i tak.

10. Série nebo samostatná kniha?

Asi nejtěžší otázka. Série jsou fajn, ale občas je to zbytečně protahované a přeji si, aby to skončilo prvním dílem. A někdy je mi líto, že samostatná kniha nemá pokračování. U každé knihy to je jinak, ale průměrně asi dávám přednost sériím. Děj je víc rozebraný. I když to čekání na nový díl, je hotové mučení.

11. Kniha ze současnosti nebo historická?

Dávám přednost současným knihám. Historie je občas fajn, ale já na ní moc nejsem. Mnohem radši si přečtu román z této doby než nějaký historický. I když neříkám, že se jim úplně vyhýbám.


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)