Pages

Mytologie, pověsti a báje v knihách



Mytologii naprosto zbožňuji. Jsou v tom tisíce druhů bytostí. V každé kultuře je to trochu jinak. A díky mytologii jsou knihy o bozích, upírech, vlkodlacích, čarodějnicích a dalších bytostech, do kterých jsem úplně blázen. Kdyby nebyla mytologie nebyla by teď na světě spousta dobrých (a bohužel i špatných) knih.

Pak jsou tu pověsti a báje. Když je kniha inspirovaná nějakou pověstí, či se v ní vyskytuje báje, aby to objasnilo některé důležité věci je to opravdu skvělé. Ale pokud by byla kniha, kde by báje či pověst byla třeba převedena do současnosti, asi bych z toho tolik nadšená nebyla, i když kdo ví. Zatím jsem na takovou knihu nenarazila.

Jak už jsem řekla, mám tyhle témata ráda, takže když na ně narazím, neváhám a knihu si přečtu. Ale nemůžu říct, že bych vyhledávala knihy na úplně každou mytologickou bytost. Třeba o kentaurech jsem četla akorát v Percym a dál jsem knihy o nich nevyhledávala… ani nevím, jestli existují.

Myslím, že není žádným tajemství, že jsem bláznem do upírů. Fascinuje mě myšlenka nesmrtelnosti, ovládání mysli a rychlosti. To jsou knihy, které rozhodně vyhledávám. Vlkodlaky a čarodějky mám také určitě ráda, ale většinou o nich čtu, když na ně narazím, ne, že bych je přímo hledala. Duchy moc nemusím. Ale záleží v jaké je to podobě. A je ještě plno dalších bytostí, ale většinou čtu opravdu o těchto.

Dále tu máme bohy. Mám moc ráda Řecké bohy, především Athénu a Háda. Athénu proto, že je to bohyně moudrosti a války. A Hádes… na to asi nemám žádné vysvětlení. A dál se zajímám o Egypt, ale tam je to tak obecně. Jména bohů si ani nedokážu zapamatovat, ale tu tématiku mám opravdu ráda. Bohy dalších kultur znám jen tak obecně a rozhodně se jim nevyhýbám, ale ani je nevyhledávám.

Samozřejmě vím, že je sousta dalších bytostí a že Řecká a Egyptská mytologie není jen o bozích, ale třeba i o Kentaurech a pekelných psech. Ale než bych to tady všechno vypsala, byla by noc. Navíc s mojí hlavou, bych to musela psát několik let, abych si vzpomněla na všechny bytosti a i tak by to nebylo všechno. To samé platí i pro ostatní bytosti.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)