Pages

Knížkometr podruhé

Trvalo mi dlouho než jsem se minulý rok dostala ke knížkometru od Terky, ale tenhle rok mi to trvalo ještě déle :D Ale lepší pozdě než-li později, ne? :D


Stejně jako minulý rok jde v tomto projektu o to, abych změřila své knihy a zjistila, kolik metrů mám doma. A stejně jako před rokem jsem knihy nevyndávala z knihovny, ale měřila jsem to v ní, protože si přiznejme, že vše to vyndat a zase to naskládat zpátky by byla ohromná dřina.

Za chvíli tu uvidíte obrázek mé knihovny, respektive té viditelné části. Ještě je jedna neviditelná, kterou jsem tedy nemohla vyfotit. V té jsou právě takové starší knížky, které už teď moc nečtu a tak nemusí být na očích. A pak mám tedy ještě jednu část úplně jinde, protože se mi do téhle knihovny jednak nevešla a pak nehodila. Což je taková změť knih. Opět jsem neměřila učebnice, protože i když to jsou knihy, nepřijde mi fér je k tomu přidávat. Nemluvě o tom, že většinu z nich mám v peřáku na kterém mám televizi a odpojit a zapojit… no nechce se mi to dělat, řeknu to na rovinu.

Ale už to nebudu déle zdržovat. Když jsem každou část knih změřila, sečetla to dohromady a to výsledné číslo porovnala s číslem z minulého roku, musela jsem se smát. Kdybych minulý rok dala všechny knihy do komínku, za předpokladu, že jsem měřila správně a přesně, by měl 539 cm. Kdybych to udělala dnes, měl by 639 cm. Takže za ten rok jsem získala přesně metr knížek.


K té části kolik mají mé knížky metrů to je všechno. Teď už se přesuneme k druhé části a to k odpovědím na Terčiny otázky.

1. Když se podíváš na svou knihovnu, jaké slovo tě při tom napadne?
Moje. A není to myšleno sobecky, spíš nadšeně. Tuhle knihovnu mám zhruba půl roku, takže ještě nevyprchalo to štěstí, že jsem ji dostala.

2. Na co jsi ve své knihovně nejvíc hrdá/ý?
Nejvíc hrdá? Kromě Angry Birds, kteří mi hlídají knížky? Abych byla upřímná, tak nevím. O žádnou knihu jsem nemusela bojovat s černokněžníkem nebo velkým zlým drakem. Ale třeba hodně ráda jsem za knihu Krásná katastrofa.

3. Vyjmenuj všechny knihy, u nichž ti chybí nějaký díl.
Říše temnot a Zakázaná hra, ale tady je otázkou, jestli další díly vůbec vyjdou. Dál mi chybí pár nebo asi větší polovina série Škola noci. Následně druhý a třetí díl Cartera Kanea. Teď si nejsem jistá, ale myslím, že i Ďábel nosí pradu má pokračování, které nemám. Dále Kronika Kambionů a Rozděleni časem. Určitě mi chybí další díly Deklarace smrti, ale opět pochybuji, že v Česku vyjdou. Ani Vampýrskou akademii nemám kompletní, tam mi chybí tři díly. A ještě jeden díl ze série Sukuby to rádi horké. Pak tedy druhý díl Krásné katastrofy, druhý a třetí díl od knihy Mé sladké šestnácté století. Druhý díl knihy Jestli zůstanu a první díl Upírské střední. A nakonec mi ještě chybí pokračování knihy Rozdělená srdce, které sice vyšlo na Slovensku, ale v Česku ne. Když na to tak koukám, je toho docela dost. Neměla jsem tušení, že mám tolik nekompletních sérií.

4. Knihy, u kterých jsi rád/a za jejich pořízení, případně darování.
Já jsem ráda za všechny knihy. Ale nejvíc za Odkaz dračích jezdců, což je ironie vzhledem k tomu, že ji mám už pár let a ještě jsem se k ní nedostala.

5. Lituješ, že sis nějakou knihu koupila?
Nelituju toho, že jsem si nějakou knihu koupila, spíš lituji (i když to není slovo, kterým bych to vyjádřila) toho, že jsem některé z knih dostala. Jenže právě proto, že to byl dárek mi je docela líto je poslat dál.

Myslím, že tenhle projekt mě i mou knihovnu opravdu vyčerpal, protože mám z toho všeho psaní, přemýšlení a mumlání si pro sebe sucho v krku. Takže já se jdu napít a vy, pokud máte náladu, udělejte Terce radost a také se zapojte :)

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)