Pages

Zamilovaní nepřátelé - 60. Kapitola



"Dobře asi jsem se mýlila. Zahrada byla úžasná, ale tohle je prostě… já nevím, dochází mi slova."
"Menší kouzlo proti prachu. Jinak by to tady vypadalo příšerně. Naposledy jsem tu byla asi před dvěma lety a vždycky jsem chodil jen na zahradu. Takže tady nikdo nebyl nějakých deset let."
"I zaprášené by to určitě vypadalo úžasně."
"Kdo ví, nikdy jsem to zaprášené neviděl."
"Uděláš mi průvodce?" Otočila se na mě s jiskrami v očích, s těmi samými jiskrami, které jsem viděl na zahradě a těmi samými, které jsem v jejích očí viděl, když jsem ji políbil.
"Klidně. Ale myslel jsem, že jsi unavená. Krom toho jsi mi slíbila tu pohádku."
"Nepamatuji si, že bych ti něco slíbila."
"Dobře, neřekla si to takhle doslova, ale neměla si nic proti."
"Mám návrh, ty mě provedeš zámkem a já ti povím pohádku."
"Vážně? Chceš, abych to provedl desítkami pokojů?"
"To asi ne… ale zběžná prohlídka? Na nejzajímavější pokoje?"
"Myslím, že vím, co by tě mohlo zajímat." A taky jsem to věděl. Je jedna místnost, která je pro ni jako stvořená. Pokynul jsem jí, ať jde za mnou a vydal se do třetího patra k velkým dvoukřídlovým dveřím.
"Co je ta za místnost?"
"Podívej se." Otevřel jsem dveře dokořán. Za nimi byla knihovna čítající sta tisíce knih, které mě nic neříkali, protože byly mudlovské a ještě k tomu staré několik stovek let.
Hermiona šla jako zhypnotizování dovnitř. Jako kdybych byl vzduch. Nepřekvapilo mě to. Ze zahrady byla nadšená, ze zámku ztratila slova… jediný větší stupeň ohromený mohla být už jedině knihovna.
"Takže mi řekneš o Šípkové Růžence?"
"Co?" Trhla sebou. "Jo, jasně. Ale ty knihy…"
"Byly tu stovky let. Do zítřka počkají," řekl jsem zatím co prsty přejížděla po vazbách knih.
"Tak dobře. Zůstaneme tady?"
"Jestli chceš. Mezi tamtěmi policemi je pohovka."
"Dobře."
"Budeš schopná mluvit, že jo? Protože vypadáš dost omámeně." Zakoulela očima.
"Neboj. Svoji pohádku na dobrou noc dostaneš." Pronesla ironicky, až jsem měl nutkání se začít smát té změně její osobnosti.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)