Pages

Z pohádky do pohádky


Umíte si představit Vánoce bez kapra nebo řízků? Vánočního stromečku či koled? Já ne. A též si neumím představit Vánoce bez krásných českých pohádek a nejen pohádek, ale i cizích filmů. I když v nich vystupuje místo našeho Ježíška Santa Claus.

Ve Vánočním koukání na televizi jsem hrozná. Vždycky mám v diáři zapsaní program, čas a co dávají. Není tedy divu, že se mi tam v časech Vánočních už nic jiného nevejde. A ještě většího blázna ze mě činí, že si někdy i nařizuji mobil, abych nezapoměla.

Vánoční program ještě nevyšel a já mám tedy v hlavě prázdno. Ale určitě si nenechám na Štědrý den ujít Popelku. To je naše klasika a té se nevzdám. Uznávám, že klasika je třeba i Mrazík, ale toho už v lásce tolik nemám. Dívám se na hodně pohádek. Některé se mi už v hlavě vybavují, ale na názvy si ne a ne vzpomenout.

Jak už jsem se zmínila, sleduji hodně i filmy. Většinou tedy americké, i když ne všechny. Například mě napadá Vánoce na ruby, Krásná pokojská, Santa má bráchu, Láska nebeská (na tu se nesmí zapomínat) a pak taková ta klasika jako Sám doma, na to se vždycky těším. Nebo Shrek, Shrekoleda, Veselý Madagaskar… Je toho hodně a než bych to vyjmenovala byly bychom tu, no do Vánoc. Nemluvě o tom, že už si další názvy zase nevybavuji. Je pravda, že v tom hodně vystupuje Santa a není to česká tradice. Ale ty filmy jsou prostě hezký a nebudu je kvůli jedné věci odsuzovat.

Pohádky ale nemusíme brát jenom z hlediska televize. Ale i v knihách se skrývají. Ano, mnoho z nás
si asi teď nebude číst Sněhurku a sedm trpaslíků. Ale jsou třeba knížky Cinder, Scarlet, Jed šípkové Růženky a další, které jsou na motiv pohádek a hodí se k Vánocům. A proč číst jen knížky s pohádkovou tématikou? Vše jsou to vlastně pohádky. Ať je to detektivka, fantasy či romantika.

Vánoce jsou svátky rodinné pohody. A k tomu nějaká ta televize prostě patří. Ať už jde o popelku, Shreka či něco jiného. Všechno je to krásné a je to tu jen pro nás. Je jen jediný problém. Na který kanál se dívat dřív, když všude něco dávají?

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)