Pages

Všichni bychom si měli pomáhat


Předem upozorňuji, že všichni nebudu brát jako všichni lidé, ale úplně všichni. Myslím, že to tak původně myšleno nebylo, ale je na mě, abych si to vyložila tak, jak chci.

Všichni bychom si měli pomáhat a nejen o Vánocích. Pomoci stařenkám přes silnici, dát bezdomovci pár drobných nebo jen dát spolužákovi před hodinou úkol. Měly bychom, ale popravdě, kdo pomáhá, pokud si o to druhý neřekne? Abych byla upřímná já ne. Neodmítnu pomoc, ale zároveň ji ani nenabízím. Aspoň ne lidem. Protože občas to dopadá tak, že na dobrotu se vždycky doplácí.


Dobře, možná je moje logika trochu divná, ale já jsem taková celá. Mám vlastní pravidla, vlastní morálku a vlastní žebříček důležitých věcí. A proto se dostáváme k dalšímu bodu.

Všichni bychom si měli pomáhat a tím všichni myslím opravdu všichni. Zvířata nám pomáhají v těžkých chvílích, a proto bychom měli pomáhat my jim. Neměli bychom jim dělat nic hnusného (teď mluvím obecně o lidech, pevně věřím, že nikdo, kdo to čte, se ke zvířátkům špatně nechová) nebo nechat někoho, aby jim ubližoval. Měli bychom se o ně starat a nebrat je jako hračku. A hlavně bychom jim měli oplácet lásku a věrnost.

Rozepsala bych se trochu více, ale pak by to nejspíše sklouzlo do tématu o týrání a to by byl dlouhý článek, který rozhodně nepatří k Vánocům.

Lidi si mají pomáhat, o tom nepochybujte. Ale popravdě, každý člověk si dokáže pomoci sám. Takže když si o pomoc neřekne nebo to není někdo, kdo je mi blízký, nemám důvod mu pomáhat. Ale u zvířat je to jiné. Oni si pomoct nemůžou a nemůžou si o ni ani říct. Proto pomáhejme, dělejme dobré skutky a dělejme to s láskou, ale jen v případě, že jsme si jisti, že budou kladně přijaty. Což u zvířat budou vždy.


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)