25. 8. 2015

Upíří deníky - Před půlnocí

Název: Upíří deníky - Před půlnocí
Původní název: The Vampire Diaries
Spisovatel: L. J. Smith
Žánr: Fantasy
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment





Obálka je ve stejném stylu jako všechny předchozí a mě se takovéto obálky líbí. K Upířím deníkům se skvěle hodí. Na této je Elena a Misao. Popravdě se mi zdá, že Misao měla v tomhle díle dost malou roli na to, aby byla na obálce, ale proč ne.

Fell´s church je na tom hůř a hůř. Děti mají v sobě malachy a chovají se divně. Bojují i se svými rodiči. Meredith má tajemství, jehož nejhorší stránku sama nezná, Matt má pořád problémy se zákonem a Damon je díky své zvědavosti člověk a nehodlá se s tím smířit. Bohužel všichni upíři ve Fell´s church jsou posedlí malachy. Ale Damon se jen tak nevzdává a hodlá se stát zase upírem. I kdyby to znamenalo vrátit se do temné dimenze.

Elena je pořád stejná a zároveň úplně jiná. Nejvíc jí záleží na přátelích. Jak řekl Stefan, nebude šťastné do té doby, dokud si nebude jistá, že každý z jejich přátel je šťastný. Také svádí vnitřní boj mezi tím, co cítí ke Stefanovi a tím, co začíná cítit k Damonovi.


Damon
je zoufalý. Nelíbí se mu být člověkem a rozhodne se stát znovu upírem, i kdyby měl zmařit všechny plány svých přátel. Na druhou stranu je ale nenechá napospas osudu. Také je dost strategický, což se v předchozích dílech asi moc neprojevilo.

Stefan je úplně stejný. Pobyt v temné dimenzi se na něm sice podepsal, ale začíná být zase sám sebou. Je to pořád ten upír, který se ze všeho obvinuje a chce jen jediné, aby byla Elena šťastná. A konečně pije lidskou krev.

V Bonnie se vůbec nevyznám. Má hrozně proměnlivou osobnost. Občas je ustrašená a pak se najednou něco stane a ona získá potřebnou odvahu. Popravdě bych Bonnie přirovnala k dítěti. K nejistému dítěti, které nemá nejmenší tušení, jestli to co dělá je špatné nebo dobré.


Meredith je silná a odvážná. Ale i nejsilnějším člověk dokáže otřást tajemství. Vzpomínka z minulosti. Tohle přesně se stalo Meredith a začala být hysterická. Trochu se bojím, že taková teď bude pořád.

Matt, milý, ochotný a vždy nápomocný Matt. Snaží se, jak může, aby svým přátelům pomohl, a pokouší se nějak utišit situaci ve Fell´s church.

Fell´s church se úplně hroutí. Celé město je jeden velký zmatek. Nedivím se, že od tamtud většina lidí utíká. Oproti Fell´s church byla temná dimenze ráj. Dobře, tak horké to zase nebylo. Pořád tam byly otroci a plno špatných věcí, ale nikdo se tam nechoval tak bláznivě jako ve Fell´s church. Popravdě bych se však držela od obou těchto míst co nejdál.


Konec mě opravdu dostal. Nevím, kdy naposledy mě, co se týká Upířích deníku, tak moc zajímalo, co se stane dál, jako tady. Na konci bylo opravdu plno zajímavých věcí a jsem opravdu zvědavá, jak se to všechno vyvine.

Až na ten konec mě ale knížka tak trochu zklamala. V podstatě se děj skoro nikam nehnul. Z těch 256 stran bych řekla, že jich bylo důležitých tak padesát a zbytek byl jen na okrasu. Ale nudné to nebylo a četlo se to dobře, takže žádné velké výhrady nemám. Ale byla jedna konkrétní věc, která mi tam vadila. Požírání morčete zaživa. Já snesu hodně, ale jakmile je jakýmkoliv způsobem ubližování zvířatům, tak je z toho špatně. Popravdě doufám, že žádné takové scény se tam už neobjeví, mám pak hrozné sny.

Jsem opravdu zvědavá, jak se to v dalším dílu vyvine. Konec přinesl spoustu otázek na které neznám odpověď, ale vzhledem k tomu, že jsem to já, už různé spekuluju o některých věcech a pokud brzy nezjistím odpověď, asi vybuchnu.

Za poskytnutí knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)