Pages

Stalo se o Štědrém dni



Na Štědrý den se každý rok v pět hodin ráno schází na Jižním pólu podivná společnost. Ani letos tomu nebylo jinak.

"Jestliže jsme tu všichni, prohlašuji schůzi za zahájenou." Tlustý chlápek v červeném, kterého mnoho lidí zná jako Santu nebo St. Nicholase bouchnul kladívkem do stolu.

"Ježíšku, jak jsi na tom ty?"
"Dárky jsou všechny připravené, ale nemám je jak doručit. V česku není žádný sníh a tak moje saně nejezdí, nevím, co si počít."
"To je zapeklitý problém. Minulý rok ho bylo málo, ale aspoň byl. Jenže co teď, když není žádný?" zamnul si vousy.
"Mám nápad," ozvala se stařičká žena, jediná žena v jejich sešlosti.
"Tak spusť Befano," pokynul Santa
"Můžeme pod Ježíškovy sáně přivázat moje koště. Tak vyhrajeme oba. Ježíšek doručí dárky za třetinu času i bez sněhu. Já si je pak půjčím šestého ledna a dárky doručím bez toho, abych pak musela zase celý rok chodit na horké zábaly. Přeci jen už jsem stará a nosit dárky pro celou Itálii mi nedělá dobře."
"To zní rozumně. Pokud souhlasíte, tak není co řešit." Opět klepnul kladívkem.

"Co tu máme dál? Ach Naši Tři králové, vás se ani nemusím ptát. Celé Španělsko vás vždycky chválí. Nikdy nedáte to, o co vás děti prosí, ale to, co opravdu potřebují. To je velmi dobrá taktika. Akorát byste možná neměli chodit s předstihem. Chápu, že časová rezerva je dobrá, ale dětem to pak plete hlavu."
"Jenže díky tomu, děti překvapíme dvojnásob," ozval se jeden z králů, ale byl tak navlečený, že nebylo poznat, který.
"To je možná pravda. No dobrá, ale zkuste je nenosit už odpoledne." Na důkaz toho, že už nepřipouští žádné debaty, opět bouchl kladívkem.

"Svatý Vassile, ty nám hodnocení hodně snižuješ. To musíš nosit dárky až k posteli? Vždycky jsi ve skluzu a jen tak tak to stíháš. Bojím se, abys to tento rok vůbec stihl. Kdyby ne… na to nechci ani pomyslet. Tolik zklamaných dětí…"
"Neboj se Nicholasi, já děti nezklamu. Letos jsem vymyslel nový způsob, jak dát dárek až k posteli. Jedna moje známá, víla Zuběnka, mi řekla dobré zaklínadlo. Už se tam nebudu muset pracně dobývat komínem."
"Vážně? Tak to je skvělá novina! Možná, bychom mohly mít tento rok konečně perfektní hodnocení." Samou radostí bouchl do stolu tak, že se trochu nakřápl.
"Jéje… no nic, pošlu sem po Vánocích pár svých elfů a ti to zpraví. Papá Noeli, můj milý příteli, i na tebe jsou bohužel stížnosti. Minulý rok, si narval do střevíce plazmovou televizi… střevíc se pak už bohužel nedal nosit."
"To byla chyba, ale už jsem se poučil. Tentokrát dám do střevíce jen přání a televizi nebo další větší věci dám vedle."
"Výborně, proč tě to nenapadlo už minulý rok? No to je jedno, někdy nám to povyprávíš, teď sebou musíme hodit." Chtěl bouchnout paličkou, ale nakonec si to rozmyslel. Nerad by skřítkům přidělával víc práce, než musí, mají toho za celý prosinec dost.

"Jultomtene, vždycky máš skvělé výsledky, ale slyšel jsem, že máš menší problémy se zády, zvládneš rozdat dárky včas?"
"To je v pohodě Nicku. Většinu práce za mne zastanou moji trpaslíci. Jsou velmi hbití, a když potřebuji, pytel poponesou a záda mi namasírují. Neměj strach, dárky rozdám včas," usmál se
"Tak to jsem rád. Zatím to vypadá, že tu nebude žádný větší zádrhel, tak kohopak tu máme dál? A Weihnachtsmane, doufám, že se od minule poučil. Žádné tresty, jen dárky. Je štědrý den, nikdo by neměl dostat výprask. Tvoje hole je doufám bezpečně v trezoru."
"Jistě," procedil skrz zuby. "Nerad bych měl další problémy."
"Tak, tak. Každé dítě by mělo dostat na Vánoce dárek nebo uhlí, pokud opravdu hodně zlobily. A nikoliv výprask holí, to si nikdo nezaslouží. A Dědo Mrázi, ty máš jistě všechno pod kontrolou že? Jak by také ne, máš plno času."
"Vypadá to dobře. Ještě pár maličkostí a bude všechno připravené. Držím se plánu."
"Tak to je dobře. Já a mí skřítkové také máme už všechno hotové, teď mi jen perou náhradní oblečení. To víte, občas někdo nevyčistí komín a to je pak velký problém. Každopádně to vypadá na dobré Vánoce, a myslím, že dostaneme vyšší hodnocení než kdy dřív. A víte, co to znamená? Čím vyšší hodnocení, tím víc prostředků jak dětem udělat radost. Ale dost mluvení, většina z nás za chvíli musí rozdávat dárky. Takže prohlašuji schůzi za ukončenou."

V tom okamžiku se všichni rozprchli do svých příbytků, aby se mohly nachystat na večer a v některých případech dodělávat přípravy na leden.

Tohle všechno se stalo na štědrý den, kdy bývá schůzka těch, kteří rozdávají dárky. Ne všichni se jí mohou zúčastnit, ale to nevadí, protože své hlášení předtím posílají přímo na Severní pól, takže má Santa vše pod kontrolou a jeho má zas pod kontrolou ministerstvo nadpřirozených bytostí. Ale hlavní je, že děti dostanou své dárky.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)