25. 8. 2015

Poslední píseň

 Název: Poslední píseň
Původní název: The last song
Spisovatel: Nicholas Sparks
Žánr: Romantika
Počet stran: 376
Nakladatelství: Ikar




Kniha má filmovou obálku, na které je Miley Cyrus a Liam Hemsworth. A ta obálka je prostě dokonalá. Je pravda, že tak úplně nesedí ke knize, protože knižní postavy jsou ve většině případů aspoň trochu jiné než herci, ale tady to zase tolik nevadí. Navíc je na ní opravdu krásný pohled.

Před hodně dlouhou dobou jsem viděla filmové zpracování této knihy a následně pak ještě několikrát. A když se mi nějaký film líbí a je podle něho knižní předloha, neodolám a přečtu si jí. Nehledě na to, že knihu napsal Nicholas Sparks, což je hodně oblíbení spisovatel.

Věděla jsem přesně, co mám očekávat. Ale háček je v tom, že když vidíte několikrát filmové zpracování, tak pak nabíráte dojmu, že už vás v knize nemůže nic překvapit. Jistě děj je v podstatě stejný, ale hodně často se tam objeví pár neočekávaných a zásadných věcí.

Vím, že říkám u každé knihy, že se četla skvěle. Ale vážně nevím co jiného říct, protože se vážně čtou skvěle. Asi bych si měla koupit tezaurus. Ale teď vážně. Kniha byla opravdu čtivá. Četla jsem chvíli a najednou jsem si uvědomila, že už mám třetinu knihy za sebou. Kromě toho Nicholas Sparks dokáže do jedné knihy nacpat tolik emocí, že se tomu ani nedá věřit. Lásku, nenávist, bezmocnost, oddanost. Což je docela změna oproti tomu, že hodně jiných knih se zabývá jednou nebo dvěma emocemi, i když samozřejmě ne všechny.

Ronnie je donucena odjed na prázdniny z New Yorku za svým otcem do městečka, kde se podle ní nic neděje. Jede s ní i její bratr Jonah, který se na rozdíl od ní na léto s tátou těší. Ronnie se s otcem hodně hádá a prakticky hned se dostává do problémů. Ale pak se objeví kupa želvích vajíček a Will…
 

Ronnie mi ze začátku připadala jako holka, které na nic nezáleží a všechno má pod kontrolou. Jenže se brzy po tom ukazuje, že všechno tohle je přetvářka, že ve skutečnosti je pravý opak holky, kterou předstírá, že je.

U Willa je na první pohled poznat, že je to úžasný, milý a spravedlivý kluk. A přes to, že pochází z bohaté rodiny, není vůbec rozmazlený ani namyšlený. Jednou frází - kluk snů.

Atmosféra na vás z té knihy přímo čiší. Léto, pláž, slunce, moře…člověk má hned pocit, že skoro cítí letní paprsky na tváři. Kromě toho tam je opravdu klid, až na pár výjimek, a to je také dost příjemné. Jinými slovy, nemáte někdo nějaký stroj, který by mě dostal do té knihy?

Čekala jsem, že se příběh nebude na sto procent shodovat s filmem. Že některé scény budou jinak seřazené a že tam toho bude celkově víc. Ale ve filmu byl děj, co se týká jedné určité šanci úplně jiný, a nechápu, proč ho měnily, protože knižní byl naprosto skvělý. A v knize zase nebylo pár scén, které se mi líbily ve filmu, takže mi tu docela chybělo, ale zase ne tolik.

Popravdě nemám nejmenší tušení, která kniha od Nicholase Sparkse je celkově nejúspěšnější. Ale všechny knihy od něj jsou opravdu dost úspěšné. A když ještě ke všemu je podle nich natočen film, tak to svědčí samo o sobě, že je kniha dost slavná.

Já tady pořád mluvím o filmu, i když je to recenze na knihu, ale prostě si nemohu pomoc. Takže když srovnám film s knihou, tak je to o malý, opravdu malilinkatý kousíček, ale víc se mi líbí kniha, protože je to tu mnohem víc vysvětleno, nemluvě o posledních asi padesáti stránkách, které jako kdyby ve filmu chyběli. Mám ráda oboje, ale pokud bych si měla vybrat, tak by to byla opravdu kniha.

Já mohu Poslední píseň jen doporučit. Je to opravdu nádherný příběh, ve kterém je hodně emocí a má to šťastný konec, takže není šance, že by vás to položilo na kolena. Takže pokud jste jí ještě nečetli a námět vás zaujal, určitě tak učintě, neprohloupíte.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za krásný komentář :)